تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت الله علم‌الهدی: کمبود مدرسه، زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست | تحول فرهنگی در حاشیه شهر، یک حقیقت آشکار است

  • کد خبر: ۱۵۵۱۴۶
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
آیت الله علم‌الهدی: کمبود مدرسه، زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست | تحول فرهنگی در حاشیه شهر، یک حقیقت آشکار است
نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مشارکت موثرتر خیرین مدرسه ساز ضرورت دارد تا آقایان به میدان بیاید و گره از کار این فرزندان مسلمان باز کنند، زیرا زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست که فرزندان این مردم در جریان تحصیل خود دچار مشکل باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین کلنگ زنی همزمان ۱۲ مجتمع آموزشی و ۱۰۵ کلاس درس در حاشیه شهر مشهد که با مشارکت بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز در دبیرستان ۱۳ آبان ناحیه ۱ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیتی که حاشیه شهر مشهد در سال‌های اخیر داشت، در شرایطی بود که هم شهر و بلکه کشور را تهدید می‌کرد و هم برای اهالی زمینه ساز بروز مشکلات و چالش‌های فراوان بود.

وی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا ستاد حاشیه شهر تشکیل شود، مصادف با ایامی بود که عزیزان پاکبان ما جرئت نمی‌کردند شب‌ها به جمع آوری زباله و پاکسازی معابر بپردازند و کار خود را در روز انجام می‌دادند. از این وضعیت، خوشبختانه به همت مسئولان انقلابی و خواست مردم، امروزه به شرایطی رسیده ایم که هم از نظر سازماندهی عمرانی و هم از نظر تحول اخلاقی مردم، تغییرات چشمگیری ایجاد شده است؛ تا جایی که امروزه حاشیه شهر به عنوان یکی از کانون‌های متدین نشین مطرح است و این موضوع حتی به مراتب از آبادانی باارزش‌تر است.
تحول فرهنگی حاشیه شهر، یک حقیقت چشمگیر است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله تعالی فرهنگی حاشیه شهر مشهد از جمله دغدغه‌هایی بود که حتی رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند و این همان مسئله‌ای است که باید با توسعه عمرانی و آبادانی همراه شود. در رأس مسائل فرهنگی هم موضوع آموزش و پرورش قرار دارد و با توجه به اینکه امروزه بیش از یک میلیون نفر فقط در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که جمعیت آن را حتی از برخی شهر‌های کشور بیشتر می‌کند، نیاز به ظرفیت‌های آموزشی و پرورشی هم باید به مراتب بیشتر از سایر نقاط باشد.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: این کلنگ زنی‌ها و افتتاح‌ها اگرچه قابل تقدیر است، اما حقیقت این است که همچنان مدارس در برخی نقاط، در چندین شیفت آموزشی فعالیت می‌کنند و این امر به روشنی نشان می‌دهد که همچنان مشکل به قوت خود باقی است. اینجاست که مشارکت موثرتر خیرین مدرسه ساز ضرورت پیدا می‌کند تا آقایان به میدان بیاید و گره از کار این فرزندان مسلمان باز کنند، زیرا زیبنده شهر امام رضا (ع) نیست که فرزندان این مردم در جریان تحصیل خود دچار مشکل باشند.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر ضرورت تسریع پروژه‌های مدرسه سازی در حاشیه شهر مشهد گفت: این کودکان، نسل آینده ساز کشور هستند و بر این اساس، امیدواریم تا آیین کلنگ زنی ۱۰۵ کلاس درس، مقدمه نهضتی مستمر و بادوام باشد که هرچه سریعتر، گره از کار اهالی مومن و عزیز حاشیه شهر باز کند. این پروژه‌ها باید سریعاً در دستورکار قرار بگیرند، کلنگ آن‌ها بر زمین زده شود و در نهایت به بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: مردم فوق العاده متحول شده اند. این یک حقیقت غیرقابل انکار است. حیف است که مردم انقلابی و شریف حاشیه شهر، نگران مدرسه فرزندانشان باشند لذا انشالله به همت مسئولان و مدیران انقلابی، شرایطی در سال آینده ایجاد شود که دیگر مشکلات امروزی در حوزه آموزش و پرورش و ازدحام مدارس وجود نداشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->